Okruh kolem Ratibořic

Posted on 21st Duben 2010 by Podpora in Cyklotrasy

Okruh začneme na okraji města Česká Skalice. Vedlejší komunikací se dostaneme k Muzeu Boženy Němcové. Za kostelem odbočíme vpravo na červenou turistickou značku. Ta nás po 1 km napojí na modrou cyklotrasu č. 4018. Projedeme naučnou stezkou kolem Loveckého pavilonu a zámku Ratibořice až k pomníku Babičky s dětmi. Pak odbočíme vpravo na zelenou turistickou značku a podél pravého toku Úpy dojedeme do obce Zlíč. Dáme se opět na modrou cyklotrasu č. 4018, která nás zavede přes osadu Zblov do obce Studnice. Pojedeme až ke křižovatce, kde odbočíme směrem na Náchod. Přejedeme přes přejezd a mírným stoupáním se dostaneme na okraj obce Kramolna. Zde se vydáme po cyklotrase č. 4056 vedoucí do Vysokova až do Václavic. Před obcí Václavice zahneme vlevo na zelenou turistickou značku. Po zelené pokračujeme do obce Přibyslav. Odtud se vydáme po žluté a sjedeme dolů do Nového Města nad Metují, kde můžeme navštívit hodně památek (zámek rodiny Bartoň, Děkanský kostel Nejsvětější Trojice, Městské muzeum…). Po procházce a odpočinku pokračujeme dále přes náměstí Republiky. V ulici Českých legií se vydáme po cyklotrase č. 4034, projedeme střed města Krčína k zimnímu stadionu. Luční cesta podle řeky Metuje nás zavede pod obec Černčice, ve které se nachází gotický kostel ze 14. století. Před Černicemi odbočíme vpravo na cyklotrasu č. 4059, která vede na okraj obce Nahořany a komunikací se dostaneme k přehradní nádrži Rozkoš. Poté odbočíme směrem na Českou Skalici, kde ukončíme výlet.

Typ kola: horské a trekkingové