Křivoklátské lesy

Posted on 4th Únor 2010 by Podpora in Cyklotrasy

Cestou po křivoklátských lesech

Výchozí místa: Stochov, Rakovník, Roztoky

Trasu začneme ve stanici Stochov, do které se dostanete vlakem. Lány jsou dva kilometry od nádraží. Obec Lány je známá především zámkem, který slouží jako letní sídlo českých prezidentů. Z Lán vedou dvě cesty jížním směrem k Berounce, obě vedou po silnicích okolo Lánské obory.

Směr vlevo –  pokud se vydáte vlevo, silnice vás dovede Bělečským a Dřevíčským polesím po zhruba 15 kilometrech až do Nižboru. Odtud můžete pokračovat podél Berounky do města Beroun a poté až ke Karlštejnu. Trasa je lehčí s pozvolným stoupáním a klesáním, převažují však rovinky. Od Berouna můžete kdykoliv nastoupit na vlak.

Stochov, Lány, Ploskov, Nižbor, Beroun (24 km)

Směr vpravo – Pokud se z Lán vydáte vpravo, silnice vás dovede asi po dvaceti kilometrech k hradu Křivoklát. Jestli nepospícháte, zpříjemněte si cestu prohlídkou náspu bývalé koněspřežné dráhy. Odbočíte u hájovny Píně, lesní cesta pak vede podél náspu nebo přímo po něm.

Máte však ještě třetí možnou trasu z Lán na Křivoklát, a to pouze terénem po červené značce. Jedete skoro pořád lesem a po dvou kilometrech od Lán míjíte blízké přírodní koupaliště. Po dalších devíti kilometrech dorazíte k vodní nádrži Klíčava. Od hradu Křivoklát můžete po lesní cestě pokračovat i na pravém břehu Berounky. Po asi deseti kilometrech směrem od koněspřežné dráhy je železniční atrakce (vesnice Lužná II – muzeum lokomotiv). Dojet sem můžete po žluté značce a po hlavní silnici Nové Strašecí-Rakovník. Druhá a hezčí cesta je přes samotu Amálie a po místních komunikacích. Nedaleko muzea je také vrch Louštín, kde jsou dobře značené stezky. Z Lužné okolo Louštína můžete zamířit do Krušovic, které jsou vzdáleny pouhé čtyři kilometry. Zde je k vidění známý pivovar. Poblíž Krušovic je plochý vrchol Džbán. Odtud se dostanete po žluté a zelené značce k zastávce Mutějovice a dále po žluté až ke Kounovským řadám (14 řad různě velkých křemencových balvanů).

Terén: lesní asfaltky a cesty, silnice, pěšiny

Typ kola: crossová i horská kola

Profil: lehký až středně těžký